Organizacje biznesowe biją na alarm o katastrofie demograficznej i narastających problemach ze znalezieniem pracowników. Okazuje się jednak, że same przedsiębiorstwa na ogół nie działają na rzecz poprawy obecnej sytuacji. Prawie połowa z nich w ogóle nie przeznacza pieniędzy na jakiekolwiek wsparcie dla rodzin z dziećmi.

Portal PulsHR.pl przytacza wnioski z raportu „Rozwiązania prorodzinne w firmach prywatnych w Polsce” przygotowanego przez Fundację Projekt PL. Z zebranych informacji wynika, że zaangażowanie firm w działania prorodzinne ściśle wiąże się z ich wielkością. Przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 250 osób wprowadzają więc średnio ponad siedem rozwiązań prorodzinnych.

Sytuacja wygląda jeszcze lepiej w spółkach akcyjnych, bo w nich jest ich na ogół osiem. Firm zatrudniające do 25 osób średnio wprowadzają pięć rozwiązań prorodzinnych, a więc tyle samo co podmioty zatrudniające od 101 do 250 pracowników.

W przypadku największych przedsiębiorstw, najczęściej stosowanym wsparciem jest umożliwienie osobom z dziećmi elastycznego czasu pracy. Jest to możliwe głównie dzięki pracy zdalnej, zróżnicowaniu czasu rozpoczęcia pracy czy dostosowywanie rozkładu wykonywania pracy pod potrzeby rodzin. W ten sposób wspiera je blisko 75 proc. przebadanych przedsiębiorców.

Blisko 42 proc. firm w ogóle nie prowadzi jednak polityki prorodzinnej i nie wydaje na nią ani złotówki. Ponadto 70 proc. z przebadanych przedsiębiorców nie informuje zewnętrznych odbiorców o stosowanych przez siebie rozwiązaniach, stąd też tylko 14,6 proc. robi to w zamieszczanych przez siebie ogłoszeniach o pracę.

Na podstawie: pulshr.pl.