Gubernator amerykańskiego stanu Oregon, Kate Brown, podpisała specjalne zarządzenie mające na celu pomóc czarnoskórym studentom. Znosi ono mianowicie wymóg posiadania umiejętności czytania, pisania i matematyki, aby uzyskać dyplom ukończenia szkoły średniej. Na początku roku w Oregonie rozpoczęto kurs dla nauczycieli matematyki, mający na celu zwalczanie „białej supremacji”.
Regionalny dziennik „The Oregonian” zauważa, że nowe zarządzenie zostało wydane w kompletnej tajemnicy. Opublikowano je oficjalnie 14 lipca, lecz dopiero teraz dziennikarzom udało się dotrzeć do jego treści. Sama Brown, reprezentująca Partię Demokratyczną, nie chce zabierać głosu w tej sprawie, dlatego wyręczył ją dyrektor wydziału ds. komunikacji w jej urzędzie, Charles Boyle.
Nowe zarządzenie przygotowane przez Departament Edukacji Oregonu przewiduje, że uczniowie szkół średnich będą mogli otrzymać dyplomy ich ukończenia bez umiejętności czytania, pisania i liczenia. Boyle w rozmowie z mediami uzasadnił wprowadzone rozwiązania „przyniesieniem korzyści uczniom rasy czarnej, latynoskiej, tubylczej, azjatyckiej, pacyficznej, plemiennej i kolorowej w Oregonie”.
W związku z powyższym amerykański stan ma pracować nad „bardziej sprawiedliwym” systemem egzaminowania. Właśnie o jego reformę mieli dotychczas zabiegać przedstawiciele tamtejszych mniejszości etnicznych.
To kolejna zmiana w oregońskim systemie edukacji, która uzasadniana jest koniecznością walki z „rasizmem”. W lutym uruchomiono bowiem program „Droga do matematycznej sprawiedliwości”. W jego trakcie nauczyciele byli uczeni walki z „białą supremacją” poprzez zakwestionowanie obiektywizmu matematyki, niewymaganie od uczniów odrabiania prac domowych czy niedzielenie ich ze względu na kompetencje i umiejętności.
Na podstawie: oregonlive.com, friatider.se.
Zobacz również: