Nigeryjska Rada Regulacyjna do spraw Reklamy zabroniła emitowania w tamtejszych mediach filmów reklamowych z udziałem zagranicznych modeli oraz lektorów. Nowa polityka wdrażana przez organ jest zgodna z założeniami rządu, który zamierza pobudzić rozwój gospodarczy kraju przez promowanie nigeryjskich talentów.

Od soboty 1 października działające w Nigerii stacje telewizyjne i inne media elektroniczne nie będą mogły emitować reklam z udziałem obcokrajowców. Tamtejsi odbiorcy nie zobaczą tym samym zagranicznych modeli oraz nie usłyszą obcych lektorów, choć po wspomnianym terminie będzie można jeszcze emitować przygotowane wcześniej kampanie reklamowe.

Olalekan Fadola, dyrektor generalny Nigeryjskiej Rady Regulacyjnej do spraw Reklamy (ARCON), w swoim oświadczeniu podkreślił zgodność nowych wytycznych z polityką rządu federalnego. Władze w Abudży chcą pobudzić rozwój gospodarczy kraju przez wykorzystanie swoich własnych talentów, dlatego w reklamach będą mogli występować teraz tylko Nigeryjczycy.

Media podkreślają, że wcześniej w materiałach promocyjnych emitowanych w Nigerii dominowali biali modele z Wielkiej Brytanii, a wraz z nimi także lektorzy z typowo brytyjskim akcentem. Zwłaszcza międzynarodowe marki emitowały reklamy znane ze swoich globalnych kampanii promocyjnych.

Steve Babaeko, szef nigeryjskiego stowarzyszenia reklamowego, w kontekście wprowadzonego zakazu przypomina o populacji Nigerii. Liczy ona blisko 200 milionów ludzi, stąd też firmy nie powinny mieć problemu  ze znalezieniem miejscowych modeli i lektorów.

Na podstawie: guardian.ng, english.almayadeen.net.