Duński producent klocków LEGO ogłosił, że w przyszłości będzie oferował „neutralne płciowo” produkty. W ten sposób zabawki staną się rzekomo bardziej „integrujące”, bo nie będą powielać „stereotypów” dotyczących podziałów płciowych. Dotychczas produkty LEGO miały bowiem sugerować, że chłopcy nie powinni bawić się klockami uważanymi za dziewczęce.
Na zlecenie duńskiego koncernu przeprowadzono badania, których wyniki zostały opublikowane przez Geena Davis Institute on Gender in Media. Miało wziąć w nich udział około 7 tys. dzieci z kilku państw, takich jak Czechy, Chiny, Polska, Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania. Wynika z nich, że 71 proc. chłopców obawiało się korzystania z niektórych klocków, bo staliby się obiektem żartów ze strony rówieśników.
W związku z powyższym LEGO postanowiło, że w przyszłości zacznie produkować klocki „neutralne płciowo”. Dzięki temu chłopcy nie będą się więc obawiać korzystania z zabawek, które były dotychczas uważane za typowo dziewczęce. Wprowadzeniu nowych produktów ma towarzyszyć specjalna kampania, której podstawowym celem ma być podniesienie świadomości dotyczącej „stereotypów płciowych”.
Akcja „Ready for Girls” ma z kolei „wyzwolić twórczy potencjał dzieci”, aby dziewczynki ” nie musiały rezygnować z zalet zabawy klockami LEGO ze względu na społeczne oczekiwania”. Produkt duńskiej firmy tymczasem może odgrywać ważną rolę, ponieważ zabawa klockami polega na budowaniu różnych konstrukcji. Dzięki temu zaś dziewczynki będą mogły rozwijać swoje umiejętności przestrzenne.
Na podstawie: jungefreiheit.de, money.pl.
Zobacz również: