Najmniej uchodźców w historii. Biden utrzymał limit Trumpa

Amerykański prezydent Joe Biden postanowił utrzymać limit wprowadzony jeszcze przez swojego poprzednika, Donalda Trumpa. Tym samym Stany Zjednoczone przyjmą w tym roku najmniejszą liczbę "uchodźców" w historii przeznaczonego dla nich programu. Biden wpuści więc blisko cztery razy mniej osób niż proponował to Departament Stanu USA. Na jesieni ubiegłego roku administracja Trumpa zdecydowała się narzucić limit odnośnie liczby uchodźców przyjmowanych przez Amerykę. Jego następca nie zdecydował się tymczasem na jego zmianę, choć w ubiegłorocznej kampanii wyborczej mówił o wpuszczeniu nawet 100...
Więcej

Torpedują pomnik Żołnierzy Wyklętych we Wrocławiu

Część przedstawicieli klubu radnych miejskich liberalnego prezydenta Wrocławia Jacka Surtyka oprotestowało budowę pomnika Żołnierzy Wyklętych. Oponenci monumentu twierdzą, że miasto powinno realizować jedynie inwestycje łączące mieszkańców. Na dodatek liberalnym radnym przeszkadza samo sformułowanie "żołnierze wyklęci". Formalności dotyczące budowy pomnika upamiętniającego żołnierzy podziemia niepodległościowego miały zostać dopełnione w przyszłym tygodniu. Władze Wrocławia wybrały już jeden z dwudziestu trzech zgłoszonych projektów, dlatego wymagane jest już jedynie jego zatwierdzenie przez miejskich radnych. Część z nich nie chce się jednak na to zgodzić. Chodzi...
Więcej

„Instagram dla dzieci” wzbudza kontrowersje

Właściciel Facebooka Mark Zuckerberg pracuje nad nowym rozwiązaniem, mającym na celu stworzenie Instagramu przeznaczonego dla młodzieży poniżej trzynastego roku życia. Pomysł został skrytykowany przez liczne organizacje pozarządowe i rodziców. Ich sprzeciw budzi narażanie najmłodszych na szereg negatywnych konsekwencji związanych z mediami społecznościowymi. Obecnie największe portale społecznościowe, właśnie na czele z Facebookiem i Instagramem, są dostępne tylko dla osób powyżej 13. roku życia. Oczywiście niezwykle często ograniczenia są bez większych problemów łamane. Trudno jest wszak rzeczywiście sprawdzić, czy dana osoba podczas...
Więcej
Posty otagowane "media"

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Studencki Komitet Antyfaszystowski oskarżył o gwałt lewicowo-liberalnego dziennikarza Marcina Kozaka. Współpracownik serwisu OKO.press i Archiwum Osiatyńskiego miał jako doktorant Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystywać do swoich działań środki odurzające. Redakcja wspomnianego portalu zawiesiła kooperację z Kozakiem do czasu wyjaśnienia sprawy.

Informacja o jego czynach pojawiła się na stronie Studenckiego Komitetu Antyfaszystowskiego na Facebook’u. Właśnie do jego aktywistów miała zgłosić się ofiara napaści ze strony doktoranta na Wydziale „Artes Liberales” UW. – Kobieta dokładnie charakteryzowała brutalność nierespektującego odmowy doktoranta, prosząc, abyśmy nie dopuściły (...) Czytaj dalej...

Departament USA krytykuje Polskę za "Margota"

Departament USA krytykuje Polskę za „Margota”

Departament Stanu USA opublikował doroczny raport poświęcony przestrzeganiu „praw człowieka” na całym świecie. Polsce oberwało się głównie za wydarzenia z lata ubiegłego roku, gdy do aresztu trafił niejaki „Margot”. Stanom Zjednoczonym nie podobała się interwencja policji wobec obrońców wandala z tęczową flagą.

Amerykańskie władze pod rządami prezydenta Joe Bidena będą przykładać coraz większą wagę do kwestii obrony dewiantów seksualnych. Można więc spodziewać się, że kolejne raporty również będą krytyczne względem naszego kraju. Dodatkowo należy podkreślić, iż najnowszy dokument sygnowany przez (...) Czytaj dalej...

Polacy nie ufają Chinom. Chcą jednak ich inwestycji

Polacy nie ufają Chinom. Chcą jednak ich inwestycji

Polacy pozytywnie oceniają inwestycje napływające z Chińskiej Republiki Ludowej, jednak przeważają wśród nich negatywne opinie na temat tego państwa. Ogółem postrzeganie Państwa Środka na naszym kontynencie pogarsza się, na co mają głównie wpływ pojawiające się w mediach krytyczne przekazy.

Badanie na temat wizerunku Chin przeprowadzono w trzynastu europejskich państwach. Jego autorzy są na co dzień pracownikami Środkowoeuropejskiego Instytutu Studiów Azjatyckich (CEIAS) w Bratysławie oraz czeskiego Uniwersytetu Palackiego w Ołomuńcu. W naszym kraju przy przeprowadzeniu sondaży pracowali zaś naukowcy z Instytutu (...) Czytaj dalej...

Liberalna gazeta przeprasza za tekst o Petersonie

Liberalna gazeta przeprasza za tekst o Petersonie

Jordan Peterson często nazywany jest „coachem prawicy”. W kilka lat zdobył bowiem sporą popularność wśród konserwatywnych odbiorców. Jego fenomen postanowił opisać polski miesięcznik „Pismo”. Ostatecznie musiał przeprosić za swoją publikację, bo czytelnikom nie spodobał się nawet krytyczny tekst dotyczący Petersona.

Kanadyjczyk jest znanym profesorem psychologii z Uniwersytetu w Toronto. Szczególną popularność przyniosła mu wydana także w Polsce książka „12 życiowych zasad”, a także liczne wykłady rozpropagowane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Z ich powodu Peterson doczekał się przydomka „coacha prawicy”, nadanego (...) Czytaj dalej...

W holenderskiej telewizji dorośli rozbiorą się przed dziećmi

W holenderskiej telewizji dorośli rozbiorą się przed dziećmi

Holenderska telewizja publiczna rozpoczyna emisję programu, w którym dzieci w wieku szkolnym będą zadawać pytania rozebranym dorosłym. Krytycy tej inicjatywy przypominają o rosnącym problemie dziecięcej pornografii i napastowania nieletnich. Zwolennicy są z kolei zdziwieni mało postępowymi reakcjami na działania państwowego nadawcy.

Stacja NTR wyemituje przygotowaną już audycję dokładnie 21 marca. Opiera się ona na duńskim formacie „Ultra smider toejet”. Mają w niej uczestniczyć dzieci w wieku od 10 do 12 lat, które będą zadawały pytania rozebranym do naga dorosłym. Producenci (...) Czytaj dalej...

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Sprawa przejęcia wydawnictwa Polska Press przez PKN Orlen wzbudziła sporo kontrowersji, zwłaszcza wśród lewicowo-liberalnych mediów. Opozycyjny portal OKO.press ujawnił jednak, że kilku redaktorów naczelnych pojechało dwa lata temu na wycieczkę właśnie za pieniądze Orlenu. Sami zainteresowani nie widzą w tym jednak żadnego złamania standardów dziennikarskich.

Wspomniana witryna podała nazwiska sześciu przedstawicieli czołowych mediów w Polsce. Za pieniądze Orlenu podróżować mieli więc redaktorzy naczelni: Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Grzegorz Zasępa z „Super Expressu”, Grzegorz Nawacki z „Pulsu Biznesu”” i Tomasz Machała (...) Czytaj dalej...

Postać znika z kreskówki. Miała "normalizować gwałt"

Postać znika z kreskówki. Miała „normalizować gwałt”

Skunks Pepé Le Swąd z serii kreskówek „Looney Tunes” nie pojawi się w filmie „Kosmiczny mecz 2”. Wszystko za sprawą jednego z liberalnych amerykańskich felietonistów. Jego zdaniem postać z rysunkowych produkcji poprzez swoje zachowania miała „normalizować gwałt”, utrwalając w młodych odbiorcach stereotypy na temat kobiet.

Postaci skunksa z popularnej serii kreskówek przyjrzał się Charles M. Blow, dziennikarz lewicowo-liberalnego amerykańskiego dziennika „The New York Times”. Zwrócił on uwagę na niektóre sceny z udziałem Pepé Le Swąd, w których skunks zakochuje się (...) Czytaj dalej...

"Homofobia" i seksizm w lewicowym radiu?

„Homofobia” i seksizm w lewicowym radiu?

Były dziennikarz lewicowej rozgłośni Halo.Radio przygotowuje książkę na jej temat. Z podawanych przez nich informacji wynika, że miało w niej dochodzić do przypadków „seksizmu, homofobii, rasizmu oraz przemocy finansowej”. Radio kierowane przez Kubę Wątłego w ostatnim czasie zmaga się z falą odejść i z kłopotami finansowymi.

Nad publikacją pracują wspólnie Ivo Vuco i Jacek Szafrański. Pierwszy z nich był dziennikarzem Halo.Radio do końca stycznia bieżącego roku. Pożegnał się z rozgłośnią nie podając konkretnych przyczyn odejścia, sugerując jedynie, że ma natłok (...) Czytaj dalej...

Działacz LGBT żali się w islamskiej telewizji

Działacz LGBT żali się w islamskiej telewizji

O niejakim Barcie Staszewskim stało się głośno, gdy umieszczał tabliczki z napisem „Strefa wolna od LGBT” na znakach drogowych samorządów sprzeciwiających się postulatom mniejszości seksualnych. Teraz tęczowy aktywista przypomniał o sobie, bo udzielił stacji telewizyjnej Al-Jazeera należącej do władz Kataru, w którym homoseksualizm jest zakazany.

Staszewski w niedzielę opublikował post na swoim koncie na Twitterze. Poinformował w nim, że udzielił wywiadu katarskiemu kanałowi Al-Jazeera. Ma w nim opowiadać o rzekomych prześladowaniach aktywistów należących do mniejszości seksualnych. Co więcej, znany tęczowy (...) Czytaj dalej...

Protesty przeciwko "antysemityzmowi" telewizyjnej gwiazdy

Protesty przeciwko „antysemityzmowi” telewizyjnej gwiazdy

Grupy zrzeszające amerykańskich Żydów protestują przeciwko słowom jednego z gwiazdorów liberalnej stacji telewizyjnej NBC. Czarnoskóry komik Michael Che zażartował niedawno z informacji dotyczącej zaszczepienia połowy populacji Izraela. Stwierdził mianowicie, że zapewne szczepionkę przyjęła tylko „ta żydowska połowa”.

Do protestów pod budynkami należącymi do sieci telewizyjnej NBC wezwała koalicja żydowskich organizacji. Koordynuje ją ruch End Jew Hatred, zajmujący się walką z uprzedzeniami wobec Żydów i dotyczącymi ich „teoriami spiskowymi”. Na temat żartu wypowiedziała się też Liga Przeciwko Zniesławieniom (ADL), która uznała (...) Czytaj dalej...

Ambasada USA wtrąca się w polski rynek medialny

Ambasada USA wtrąca się w polski rynek medialny

Ambasada Stanów Zjednoczonych wyraziła swoje zaniepokojenie ostatnimi zmianami na polskim rynku medialnym. Amerykanom nie podoba się dopiero projektowany podatek od mediów, a także dekoncentracja rynku medialnego. Krytyka powyższych rozwiązań ubrana jest w słowa o potrzebie utrwalania demokracji i wspierania dobrego klimatu inwestycyjnego w Polsce.

Kierujący obecnie amerykańską ambasadą chargé d’affaires Bix Aliu wziął udział w konferencji zatytułowanej „Media for Freedom”. Była ona poświęcona sytuacji mediów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W jej trakcie dyplomata z USA podkreślił, że konieczne jest stałe (...) Czytaj dalej...

Skandaliczne warunki pracy w TVN-ie

Skandaliczne warunki pracy w TVN-ie

Na początku stycznia zaczęła się fala odejść ze stacji TVN. Pożegnało się z nią już wielu pracowników, a wśród nich także niektóre jej gwiazdy. Teraz kulisy pracy dla tej telewizji odsłonił jej były już operator Kamil Różalski. Stacja należąca obecnie do amerykańskiego właściciela miała od lat łamać wszelkie podstawowe standardy pracy, zaś Discovery niczego w tej sprawie nie zmieniło.

Różalski miał pracować dla TVN-u od początku istnienia stacji, czyli od września 1997 roku. Przez lata jako operator pracował przy jej (...) Czytaj dalej...