Posty otagowane "dziennikarze"
Ortodoksi protestują pod domem pobitego reportera

Ortodoksi protestują pod domem pobitego reportera

Kilka dni temu podczas demonstracji ortodoksyjnych Żydów w Nowym Jorku zaatakowany został dziennikarz, Jacob Kornbluh z portalu „Jewish Insider”. Zatrzymany w tej sprawie został radykalny aktywista Heshy Tischler, który miał podburzać protestujących do ataku na żurnalistę. Teraz popierający go ortodoksi pojawili się pod domem jego ofiary.

W ubiegłym tygodniu na nowojorskim Brooklyn’ie miały miejsce manifestacje ortodoksyjnych Żydów przeciwko restrykcjom związanym z koronawirusem. Twierdzą oni, że informacje o wzroście liczby zakażeń są „mistyfikacją”, a także krytykują zakaz dużych zgromadzeń. W trakcie (...) Czytaj dalej...

Ruch LGBT szkolił dziennikarzy

Ruch LGBT szkolił dziennikarzy

Kampania Przeciwko Homofobii miała przeprowadzić szkolenia dla dziennikarzy portalu Onet.pl. Miało ono dotyczyć języka jakiego powinni oni używać wobec przedstawicieli mniejszości seksualnych. Wcześniej podobne działania podjął ustępujący rzecznik praw obywatelskich, Adam Bodnar, rozsyłający broszurę o tej tematyce do pracowników wymiaru sprawiedliwości.

Sprawę ideologicznej indoktrynacji pismaków portalu należącego do międzynarodowego koncernu Ringier Axel Springer opisał portal TVP Info. Sami przedstawiciele Onetu.pl nie chcieli w ogóle wypowiadać się na ten temat, zaś chętnie zrobiła to wspomniana Kampania Przeciwko Homofobii. Przedstawiciele dewiantów przyznali, (...) Czytaj dalej...

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Wydająca między innymi „Gazetę Wyborczą” Agora S.A. zmierza pozbyć się Wojciecha Orlińskiego. Dziennikarz jest szefem NSZZ „Solidarność” w tej spółce, która od dłuższego czasu notuje straty finansowe i jest zmuszona zwalniać kolejnych pracowników. Właśnie obrona praw osób zatrudnionych w Agorze jest źródłem problemów lidera związkowców.

Jeszcze przed pandemią koronawirusa, a dokładniej w połowie ubiegłego roku, Agora poinformowała o zwolnieniach grupowych. Z pracą w jej dwóch drukarniach miały pożegnać się 153 osoby. Na przełomie 2016 i 2017 roku doszło z kolei (...) Czytaj dalej...

Prorządowi dziennikarze krytykują uległość wobec LGBT

Prorządowi dziennikarze krytykują uległość wobec LGBT

Niedawne odwołanie łódzkiego kuratora oświaty Grzegorza Wierzchowskiego, przeprowadzone kilka dni po jego krytyce ruchu LGBT, oburzyła nawet media uważane za prorządowe. Na uległość Prawa i Sprawiedliwości względem tęczowych aktywistów zwracają uwagę tygodniki „Do Rzeczy” oraz „W Sieci”. Zarzucają one Zjednoczonej Prawicy wywieszenie białej flagi, porównywalne do działań środowisk prawicowych w Europie Zachodniej.

W przedostatni weekend sierpnia o dymisji Wierzchowskiego poinformowała małopolska kurator Barbara Nowak, zaś następnie doniesienia potwierdził sam zainteresowany. Został on odwołany ze swojej funkcji kilka dni po wypowiedzi, (...) Czytaj dalej...

Dziennikarz odchodzi po krytyce imigracji

Dziennikarz odchodzi po krytyce imigracji

Publicysta jednego z czołowych szwedzkich dzienników, „Sydsvenskan”, na początku czerwca został przeniesiony na inne stanowisko z powodu zamieszczanej w mediach społecznościowych krytyki imigracji. Teraz Mats Skogkär postanowił ostatecznie odejść z gazety, twierdząc w rozmowie z mediami branżowymi, że największą stratę ponosi jego dotychczasowy pracodawca.

Szwedzki dziennikarz przed prawie trzema miesiącami umieścił wpis na portalu społecznościowym Twitter. Nawiązywał w nim do trwających wówczas zamieszek w Stanach Zjednoczonych, związanych ze śmiercią przestępcy i aktora porno, George’a Floyda. Skogkär skrytykował wówczas zachwyty lewicy (...) Czytaj dalej...

Transseksualista spowodował spór wśród liberałów

Transseksualista spowodował spór wśród liberałów

Liberalne Radio Nowy Świat od wczoraj jest obiektem krytyki ze strony części środowisk liberalnych. Przedmiotem sporu stało się nazewnictwo niejakiego Michała Sz., czyli mężczyzny podającego się za kobietę, który został aresztowany w piątek za niszczenie mienia i pobicie. Rozgłośnia musiała więc przeprosić słuchaczy za nazywanie wspomnianego osobnika poprzez użycie rodzaju męskiego.

Przypomnijmy, że od ubiegłego tygodnia trwa wzmożenie środowisk dewiantów seksualnych. Wpierw oburzyły ich zatrzymania aktywistów zawieszających tęczową flagę między innymi na symbolach religijnych. Od piątku liberałowie w Polsce żyją (...) Czytaj dalej...

ANC w tarapatach

ANC w tarapatach

Władze Afrykańskiego Kongresu Narodowego zwołały w ten weekend specjalne posiedzenie komitetu wykonawczego. Partia założona przez południowoafrykańskiego komunistę Nelsona Mandelę ma spore problemy wizerunkowe, związane z przypadkami korupcji czy zastraszania dziennikarzy. Najwięcej kontrowersji wzbudzają zakupy poczynione przez rząd Republiki Południowej Afryki na potrzeby walki z koronawirusem.

Południowoafrykańskie media piszą o poważnych tarciach pomiędzy frakcjami wewnątrz Afrykańskiego Kongresu Narodowego (ANC). Część z nich nieprzychylnie patrzy się bowiem na propozycję wyjaśnienia wątpliwości wokół zakupów związanych z COVID-19. Były one widoczne zwłaszcza podczas odbywającego (...) Czytaj dalej...

Publicystka "New York Timesa" odchodzi. Powodem polityczna poprawność

Publicystka „New York Timesa” odchodzi. Powodem polityczna poprawność

Dotychczasowa publicystka amerykańskiego dziennika „The New York Times”, Bari Weiss, ogłosiła swoje odejście z jednej z najważniejszych gazet na świecie. Swoją rezygnację z pracy uzasadnia szalejącą polityczną poprawnością, prowadzącą do publikowania treści nie zmuszających czytelników do myślenia. Przykładem mają być choćby produkowane taśmowo teksty udowadniające szkodliwość prezydentury Donalda Trumpa.

Weiss, będąca jednym z czołowych dziennikarzy działu opinii we wspomnianym dzienniku, zrezygnowała z pracy na początku tego tygodnia. Po kilku dniach na swojej stronie internetowej wydała specjalne oświadczenie, tłumaczące jego decyzję (...) Czytaj dalej...

Grabież ma "rasistowskie" konotacje

Grabież ma „rasistowskie” konotacje

Polowanie na „rasistowskie” czarownice w Stanach Zjednoczonych nie tylko trwa, ale wchodzi na coraz wyższe poziomy absurdu. Redaktor naczelny jednej z najbardziej poczytnych amerykańskich gazet, czyli dziennika „Los Angeles Times”, twierdzi chociażby, że używanie słowa grabież w odniesieniu do wydarzeń towarzyszącym protestom może mieć „rasistowskie konotacje”.

Norman Pearlstin wziął udział w cotygodniowym programie prawicowej telewizji Fox News, podsumowującym najważniejsze debaty mające miejsce na łamach amerykańskich gazet. Szef „Los Angeles Times” podsumowując ostatnich kilka dni na łamach swojego dziennika zauważył, że (...) Czytaj dalej...

Dziennikarz zwolniony za krytykę imigracji

Dziennikarz zwolniony za krytykę imigracji

Publicysta Mats Skogkär został odsunięty od redakcji szwedzkiego dziennika „Sydsvenskan”, bo na swoim koncie na Twitterze skrytykował imigrację oraz zamieszki w Stanach Zjednoczonych. Wydawca uznał, że w ten sposób zaprzeczył on „niezależnie liberalnej” linii gazety, choć według samego dziennikarza jego wpis mieści się w szeroko pojmowanych kategoriach wolności słowa.

Skogkär napisał na Twitterze o „seksualnym podnieceniu lewicy w związku z zamieszkami w Stanach Zjednoczonych”, które jak zauważa polegają przede wszystkim na grabieżach, pożarach i używaniu przemocy. Według publicysty na tym (...) Czytaj dalej...

Rodzina saudyjskiego dziennikarza "przebaczyła" jego zabójcom

Rodzina saudyjskiego dziennikarza „przebaczyła” jego zabójcom

Wraca sprawa brutalnego zamordowania dziennikarza Dżamala Chaszukdżiego, zamordowanego w konsulacie Arabii Saudyjskiej w Turcji. Oficjalnie ogłoszono, że jego rodzina zdecydowała się „przebaczyć” osobom zamieszanym w tę zbrodnię, co najprawdopodobniej pozwoli im uniknąć kary śmierci. Z tego powodu pojawiły się doniesienia o możliwości przekupienia bliskich Chaszukdżiego przez saudyjskie władze.

Przypomnijmy, że przebywający na politycznej emigracji saudyjski dziennikarz został zamordowano na początku października 2018 roku. Miał on udać się do konsulatu w Stambule, a tam został zamordowany przez agentów służb Arabii Saudyjskiej. (...) Czytaj dalej...

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Badania przeprowadzone przez organizację Nowych Twórców Niemieckich Mediów wskazują na niewielki odsetek osób imigracyjnego pochodzenia, pełniących funkcję redaktorów naczelnych mediów za naszą zachodnią granicą. Co więcej, nawet wśród nich nie znalazła się ani jedna osoba, która miałaby jakiekolwiek pozaeuropejskie korzenie.

Przedstawiciele wspomnianej instytucji przeprowadzili rozmowy ze 126 przedstawicielami czołowych niemieckich mediów, pracujących dla 122 redakcji ogólnokrajowych i regionalnych. Okazuje się, że aż 118 respondentów nie ma pochodzenia imigracyjnego, z kolei zaledwie 8 urodziło się poza tym krajem. Dodatkowo żaden z (...) Czytaj dalej...