Amerykańska zabawka przeszła specjalny proces transformacji. Dzięki niej Pan Potato Head nie jest już „Panem”, ponieważ stał się „neutralny płciowo”, aby w ten sposób spełnić oczekiwania „nowoczesnego konsumenta”. Konkurenci w branży zabawkarskiej już od dawna dostosowali się do wymogów politycznej poprawności, starając się obecnie promować „równość płci”.

Pan Potato Head to jeden ze sztandarowych produktów koncernu Hasbro, produkowana od 1952 roku. Zabawka składa się z plastikowego modelu ziemniaka, do którego można przytwierdzić różne plastikowe części imitujące oczy, uszy czy nos. Do tej pory nosiła ona nazwę „Pan”, ale teraz dokonano jej rebrandingu i stała się ona „neutralna płciowo”.

Przedsiębiorstwo twierdzi, że w ten sposób dostosowuje swój produkt do wymagań stawianych przez nowoczesnych konsumentów. Tym samym zabawka dla dzieci ma „promować równość płci i integrację społeczną”. Nowy towar trafi na sklepowe półki już jesienią bieżącego roku, choć jednocześnie dotychczasowe wersje „Pana” i „Pani” dalej będą dostępne w sprzedaży.

Liberalna stacja CNN zwraca uwagę na fakt, iż firmy z branży zabawkarskiej od dawna „dostosowują się do zmian kulturowych”. Choćby lalka Barbie oferowana przez firmę Mattel w ostatnich latach „stała się bardziej zróżnicowana pod względem kształtu ciała i koloru skóry”.

Na podstawie: cnn.com, dorzeczy.pl.