Niezależne Stronnictwo Akademickie, zrzeszające patriotycznie ukierunkowanych studentów z kilku warszawskich uczelni, zainicjowało swoją kampanię przed miesiącem, organizując w centrum Warszawy krótki happening. Kilkunastu studentów z NSA wyposażonych w tematyczne transparenty, rozdało na tzw. „patelni” przed stacją metra Centrum pokaźną liczbę ulotek zachęcających do porzucenia lektury „GW”. Akcja spotkała się z przychylnymi opiniami; wspomniała o niej również część mediów.
Na swoim profilu Facebook studenci z NSA w notce podsumowującej akcję z 26 maja zapewnili, że nie jest to koniec działań w tej sprawie. Słowa dotrzymali – w ostatnich tygodniach ulotki znalazły pod kilkoma większymi uczelniami w Warszawie, trafiając do rąk uczęszczających na nie studentów.
Czy warto sponsorować tytuł, który po śmierci JPII lansował hasło „nie płakałem po papieżu”, w artykule „Patriotyzm jest jak rasizm” atakuje wartości patriotyczne i pamięć o przodkach, którzy przelali krew za Ojczyznę? (…) – czytamy na ulotce NSA.
W kontekście opisywanej akcji warto zaznaczyć, że „Gazeta Wyborcza” w swoich publikacjach często powołuje się na rzekome zdanie anonimowej zbiorowości studenckiej, nie dostarczając jednak konkretnych danych odnośnie personaliów rozmówcy. A co na temat „GW” mają do przekazania sami studenci? Odpowiedzią na to pytanie niech będzie poniższe wideo zrealizowane przez Niezależne Stronnictwo Akademickie, dokumentujące część przeprowadzanych akcji informacyjnych.