Największy szwedzki dziennik „Dagens Nyheter” rozpoczął we wtorek swoją nową kampanię @RefugeeSweden, która ma być prowadzona na Twitterze. Jej celem jest przedstawienie w dobrym świetle imigrantów przybywających w ostatnim czasie do tego kraju.
Gazeta uruchomiła na Twitterze mikrobloga @RefugeeSweden, na którym mają być publikowane zdjęcia imigrantów, którzy dotarli już do Szwecji, wraz z ich nazwiskami oraz krótkimi historiami. Przybysze spoza Europy mają przedstawiać w nich swoje życie przed wyjazdem z rodzinnego kraju, a także motywacje jakie stały za ich decyzją o ucieczce. Redaktor naczelny „Dagens Nyheter” Peter Wolodarski twierdzi, że za pojęciem kryzysu uchodźców stoją realni ludzie, stąd chce znaleźć miejsce na ich historie w przestrzeni medialnej.
Historie imigrantów, których wizerunki znajdą się w treści kampanii, zebrała dwójka dziennikarzy odwiedzająca obozy dla osób ubiegających się o azyl. W ostatnim czasie lewicowy rząd postanowił wprowadzić ograniczenia, bowiem przestał radzić sobie z kryzysem. Jednym z krytyków tego pomysłu jest właśnie liberalne „Dagens Nyheter”.
Na podstawie: dn.se.