W ubiegły weekend działacze NU przeprowadzili kampanię mającą podkreślić związek między bezrobociem wśród młodzieży, a znacznym wzrostem stwierdzanych chorób psychicznych i popełnianych przez młodych ludzi samobójstw. W wielu centralnych punktach Sztokholmu zawisły powieszone na sznurze kukły o ludzkich sylwetkach, przyodziane w tabliczki z napisem „Zamordowany przez bezrobocie”. Rzucająca się w oczy i budząca kontrowersje kampania odbiła się szerokim echem wśród lokalnej społeczności.
„- W ciągu zaledwie jednego pokolenia dramatycznie wzrósł wskaźnik chorób psychicznych wśród młodych mężczyzn i kobiet, zaś bezrobocie wśród młodych ludzi zwiększyło się z 25 do 30 procent. Sytuacja jest napięta i odpowiedzialność spoczywa głównie na władzy. My, skandynawska młodzież, wzywamy do zwiększenia wysiłków zmierzających do rozwiązania tego problemu” – wyjaśnia rzecznik NU, Patrik Forsén.