Popularna marka batonów Snickers wycofała swój spot reklamowy. Wzbudził on duże kontrowersje wśród lewicowych odbiorców w Hiszpanii, zarzucających firmie szerzenie „homofobii”. W materiale znany hiszpański bloger Aless Gibaja zjada lody firmowane przez markę, po czym przemienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie.
Reklama spowodowała duże protesty w sieci internetowej oraz wśród organizacji walczących o dodatkowe prawa dla mniejszości seksualnych. Uważają one, że w materiale wideo w negatywnym świetle zostali przedstawieni homoseksualiści. Gibaja prosi bowiem kelnera w barze na plaży o „seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C”, lecz dostaje wspomniane już lody.
Po ich zjedzeniu internetowy bloger przemienia się w brodatego mężczyznę o niskim głosie. Będący z nim w barze przyjaciel pyta go następnie „Lepiej””, zaś mężczyzna odpowiada „Lepiej”. Slogan Snickersa głosi więc: „Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”.
Ostatecznie marka postanowiła usunąć reklamę i przeprosić wszystkie urażone nią osoby. Zdaniem firmy Mars Wrigley, spot miał jedynie pokazać, że niezaspokojone poczucie głodu może zmienić charakter człowieka. Intencją firmy nie było więc obrażenie przedstawicieli ruchu LGBTQWERTY.
Na podstawie: wirtualnemedia.pl, portalspozywczy.pl.