Przez blisko trzy miesiące potrwa w Singapurze specjalny festiwal, mający na celu szeroko pojęte promowanie Polski. Za jego pośrednictwem Singapurczycy mają zapoznać się głównie z polską kulturą, żywnością, turystyką czy oczywiście produktami. W ten sposób polska dyplomacja przedstawia nasz kraj jako stabilnego partnera dla jednej z czołowych azjatyckich gospodarek.

Festiwal PolandSHIOK odbywa się w Singapurze już po raz czwarty. W tym roku problemem jest oczywiście pandemia koronawirusa, dlatego jego program jest mocno okrojony. Spora część wydarzeń będzie więc miała miejsce w internecie. Przygotowano jednak szereg wydarzeń „na żywo”, stąd Singapurczycy będą mogli obejrzeć kilkanaście kameralnych pokazów filmowych oraz skosztować polskiej kuchni.

Jest ona jednym z głównych elementów polskiej prezentacji. Poza nią Polska Organizacja Turystyczna i Krajowy Ośrodek Wsparcia rolnictwa promują też żywność, kulturę, edukację i turystykę. Tegoroczny festiwal będzie miał przy tym unikatowy charakter, ponieważ w jego trakcie prezentowana będzie również polska branża szeroko pojętych gier komputerowych.

Głównym celem PolandSHIOK jest budowa biznesowego wizerunku naszego kraju. Polscy dyplomaci chcą przedstawić go jako wiarygodnego partnera biznesowego, co jest niezwykle ważne w kontekście atrakcyjności singapurskiego rynku. Między innymi z tego powodu kładą oni nacisk na promowanie polskiej żywności. Podczas tej edycji festiwalu ma więc odbyć się seminarium przedsiębiorców z tego sektora, aby mogli oni nawiązać kontakt z singapurskim biznesem.

Na podstawie: wgospodarce.pl, portalspozywczy.pl.