Na ulicach niemieckiej stolicy pojawiło się blisko półtora tysiąca plakatów z hasłem „Typowy Niemiec”, przedstawiających imigrantów przybyłych do tego kraju w ostatnich latach. To element kampanii „Pokażmy kolory” mającej na celu przekonywanie Niemców do zalet multikulturowego społeczeństwa, a także ocieplającej wizerunek uchodźców kojarzonych w ostatnim czasie z działaniami terrorystycznymi i wyłudzaniem pomocy społecznej.
Na razie plakaty pojawiły się przede wszystkim w Berlinie i jest ich prawie półtora tysiąca, natomiast docelowo mają one zostać zainstalowane w innych niemieckich miastach. Akcja „Typowy Niemiec” ma być przy tym elementem trwającej od pewnego czasu kampanii „Pokażmy kolory”, której pomysłodawczynią jest Sawsan Chebli, a więc córka palestyńskich uchodźców, będąca jednocześnie ministrem w rządzie niemieckiej stolicy i politykiem Socjaldemokratycznej Partii Niemiec.
Kampania ma na celu „walczyć ze stereotypami” i przeciwdziałać rasizmowi oraz uprzedzeniom, które w ostatnich latach miały stać się udziałem sporej części niemieckiego społeczeństwa. Plakaty walczą więc z krytycznym spojrzeniem na multikulturowe i wielorasowe społeczeństwo, kojarzące się Niemcom coraz częściej z aktywnością terrorystyczną imigrantów, a także z wyłudzaniem przez nich pomocy społecznej. Akcja ma natomiast pokazywać pozytywne wizerunku uchodźców.
Z tego też powodu na plakatach przedstawione są historie osób przybyłych do Niemiec w ostatnich latach, a pomysłodawczyni akcji twierdzi, iż nowi mieszkańcy niemieckiego państwa „ubogacają je kulturowo”. Stąd postacie przedstawione w ramach projektu przedstawiają siebie jako przyszłych studentów, czy też działaczy na rzecz praw człowieka.
Na podstawie: focus.de.