Nowojorski departament policji (NYPD) rozpoczął na Twitterze kampanię promocyjną. Wezwano obywateli aby przesyłali swoje zdjęcia z funkcjonariuszami policji. Miały być one oznaczone tagiem „myNYPD”. Kampania spotkała się z natychmiastową odpowiedzią dużej ilości internautów, którzy zalali konto departamentu zdjęciami z brutalnych interwencji nowojorskich policjantów. Na zdjęciach uwieczniono brutalne zatrzymania, bicie, ciągnięcie za włosy a także śmiertelne postrzelenie przypadkowego przechodnia.
Internauci przypomnieli o ofiarach brutalności policji, fałszywych oskarżeniach względem obywateli, pacyfikacji demonstracji. Wobec takiego obrotu kampanii NYPD wydał oświadczenie w którym czytamy, że używa on nowoczesnych form komunikowania się ze społecznością a Twitter zapewnia nieocenzurowane forum do takiego dialogu, który jest dobry dla miasta i jego mieszkańców. Taka sama reakcja internautów spotkała podobną kampanię policji w Los Angeles.
Na podstawie: RT