Google po cichu zaczął zmieniać swoje algorytmy w obszarze wyszukiwania obrazów. Celem zmian ma być osiągnięcie większej „różnorodności” pośród grafik, dlatego użytkownicy wyszukiwarki Google częściej będą natrafiać na zdjęcia przedstawiające osoby o innym kolorze skóry niż biały.

Jeden z największych gigantów technologicznych na świecie zaczął bez rozgłosu modyfikować swoją graficzną wyszukiwarkę. W ten sposób Google zamierza promować „bardziej zróżnicowane rasowo” wyniki wyszukiwań zdjęć i obrazów, aby „wyeliminować uprzedzenia” z najpopularniejszego serwisu do wynajdywania grafik.

Różne odcienie skóry mają być widoczne zwłaszcza w wynikach wyszukiwania związanych z urodą. Chodzi w tym kontekście głównie o hasła „piękna skóra”, „profesjonalne fryzury”, a także „kobieta” czy „szczęśliwa rodzina”.

Rzeczniczka koncernu, odpowiadając na pytania mediów, potwierdziła prawdziwość tych informacji. Google ma być więc w początkowej, eksperymentalnej fazie opisanych wyżej zmian. Ich celem ma być zaś uzyskanie przez internautów „trafnych i pomocnych wyników”.

Od kilku lat Google jest krytykowany za funkcjonowanie swoich algorytmów, które miały utrwalać „uprzedzenia rasowe”. Choćby w 2015 roku gigant technologiczny musiał przepraszać za zidentyfikowanie murzynów jako goryli przez swoją wyszukiwarkę. Od tamtej pory koncern stara się odchodzić od eksponowania zdjęć pokazujących „europejskie standardy piękna”.

Na podstawie: bloomberg.com, thehindubusinessline.com.