Wszechobecne reklamy stają się dla wielu ludzi coraz bardziej męczącym towarzyszem codziennego życia. Miasto Grenoble we Francji postanowiło wyjść naprzeciw prośbom mieszkańców, którzy poprzez petycje domagali się ograniczenia ilości reklam handlowych w przestrzeni publicznej i zlikwidować 326 reklamowych słupów, tablic i billboardów.
Władze miasta przy usunięciu reklam skorzystały z okazji wygaśnięcia kontraktu z firmą, która zainstalowała słupy i billboardy. W miejscach, które zajmowały do tej pory obiekty reklamowe zostaną posadzone drzewa. Będzie to pierwsze miasto tych rozmiarów we Francji, które zdecydowało się na krok tego typu.
W opinii merostwa Grenoble, reklamy na ulicach szpecą krajobraz miejski i męczą oczy mieszkańców. Merostwo planuje również likwidację reklam na przystankach autobusowych – ma to nastąpić za kilka lat, gdy tylko wygaśnie kontrakt z firmą, która je obsługuje.
Decyzja władz spotkała się również z krytyką, przeciwnicy usunięcia reklam wskazywali na straty finansowe w budżecie miasta jakie ono spowoduje. Merostwo broni się, twierdząc, że ubytek nie będzie nazbyt wielki, gdyż dochody z ulicznych reklam ostatnio znacząco spadły w całej Francji, głownie za sprawą coraz większej konkurencyjności reklam w sieci.
na podstawie: PAP