Znana marka kosmetyczna Dove musiała przeprosić za swoją najnowszą reklamę, ponieważ zarzucono jej rasistowski wydźwięk. Widać bowiem na niej czarnoskórą kobietę, która po użyciu mydła tej firmy staje się biała, a to nie pierwsza podobna sugestia znajdująca się w promocyjnych materiałach koncernu, oskarżanego już w przeszłości o rzekomą dyskryminację ze względu na kolor skóry.
Najnowsza reklama Dove pojawiała się na Facebook’u i przedstawiała czarnoskórą kobietę zdejmującą brązową koszulę, która po użyciu mydła należącego do tej firmy przemienia się w białą kobietę w jasnej koszulce. Zdaniem krytyków tego promocyjnego materiału ma on wydźwięk „rasistowski”, stąd też międzynarodowy koncern już musiał przeprosić za swoją najnowszą grafikę promowaną w sieciach społecznościowych.
Już wcześniej Dove był atakowany przez zwolenników politycznej poprawności. W 2011 roku w podobnej reklamie firma przekonywała, iż jasny kolor skóry jest kolorem docelowym, natomiast przed dwoma laty promując krem do skóry informowała potencjalnych nabywców, że jest on przeznaczony do „normalnej i ciemnej skóry”.
Na podstawie: nbcnews.com, pb.pl.