Od przyszłego tygodnia niemiecki producent sprzętu sportowego Adidas wprowadzi do swojej oferty zupełnie nowe stroje. Będą one spełniały wymogi religii islamskiej, aby muzułmanki mogły w nich swobodnie uprawiać swoje ulubione sporty. Działania koncernu zostały jednak skrytykowane między innymi przez feministyczne aktywistki krytykujące Adidasa za uleganie politycznemu islamowi.
Adidas zamierza zacząć sprzedawać „welony” będące tak naprawdę muzułmańskimi hidżabami, czyli zasłonami zakrywającymi głowę i piersi kobiety. W ten sposób niemiecka marka chce dostarczać wyznawczyniom islamu sprzęt, dzięki któremu będą mogły uprawiać publicznie sport. Warto bowiem przypomnieć, że muzułmanki po osiągnięciu pełnoletności są zobowiązane do zakrywania swojego ciała.
Warto zauważyć, że hidżaby będą sprzedawane na stronie internetowej Adidasa w dziale „skromna moda”, a dodatkowo będą one dostępne w kilku „neutralnych kolorach”, które mają pozwolić na „dopasowanie ich do każdego stroju”. Ponadto niemiecki koncern, nie robiąc tego jednak wprost, zachwala swój nowy produkt jako zgodny z podstawowymi zasadami religii islamskiej.
Nowy produkt Adidasa nie wszystkim jednak się spodobał. Między innymi francuskie aktywistki feministyczne skrytykowały lokalny oddział firmy, który ich zdaniem przyczynia się do popularyzowania „politycznego islamu” oraz ma swój udział w „poddaństwie kobiet”. Ponadto specjaliści zwracają uwagę, że w ten sposób Adidas naśladuje markę Nike, już wcześniej wprowadzającą do oferty stroje spełniające islamskie wymagania religijne.
Na podstawie: valeursactuelles.com.