„Gdzie są dzieci z Michałowa?” Uciekają z domów dziecka

Jednym z haseł, którymi w wewnętrznym sporze na temat kryzysu migracyjnego na polsko białoruskiej granicy posługują się politycy, media i środowiska liberalne i lewicowe jest to dotyczące dzieci, które w wyniku operacji służb reżimu Aleksandra Łukaszenki stały się narzędziem presji na Polskę. Hasło "gdzie są dzieci?" wykrzykiwane było przez posłów w Sejmie i na pikietach organizowanych m.in. przez Janinę Ochojską i środowiska lewicy. Dotyczyło ono losu dzieci umieszczonych w ośrodku dla imigrantów w Michałowie. Mimo tego, że sytuacja wyjaśniona została...
Więcej

Somalijczyk zadźgał konserwatywnego posła

Poseł brytyjskiej Partii Konserwatywnej David Amess został w piątek zadźgany nożem podczas swojego poselskiego dyżuru. Tamtejsze media ujawniły, że sprawcą ataku jest Somalijczyk z brytyjskim paszportem. Ali Harbi Ali był wcześniej objęty państwowym programem mającym powstrzymywać ludzi przed staniem się terrorystami. Amess był parlamentarzystą od 1983 roku. W piątek pojawił się na dyżurze poselskim w jednym ze swoich biur w Leigh-on-Sea w hrabstwie Essex. Jednym z interesantów okazał się 25-letni mężczyzna, który wielokrotnie dźgnął Amessa nożem. Parlamentarzysta Torysów został przewieziony...
Więcej

Zuckerberg wydał setki milionów na wsparcie dla Demokratów

Amerykański dziennik "New York Post" ujawnił szczegóły finansowania kampanii Partii Demokratycznej przez właściciela Facebooka, Marka Zuckerbega. Miał on przekazać blisko 419 milionów dolarów na wsparcie ugrupowania i kandydatury Joe Bidena. Środki te zostały przeznaczone głównie na promowanie metod głosowania korzystnych dla demokratycznych polityków. Gazeta opisała na swoich łamach finansowanie kampanii przed zeszłorocznymi wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi w Stanach Zjednoczonych. Dyrektor generalny Facebooka miał zainwestować wówczas blisko 419 mln dolarów, przekazując je głównie za pośrednictwem formalnie bezpartyjnych organizacji non-profit, czyli Centrum...
Więcej
Posty otagowane "dziennikarze"

Powstał Komitet Obrony "Gazety Wyborczej"

Powstał Komitet Obrony „Gazety Wyborczej”

W Agorze powstał trzeci już związek zawodowy zrzeszając jej pracowników. Tym razem nosi on nazwę Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” i nie będzie zajmował się w pierwszej kolejności sprawami pracowniczymi. Organizacja jest bowiem nastawiona na walkę z planami połączenia w jeden pion gazety oraz jej dwóch portali internetowych, co jest obiektem sporu z władzami spółki.

Już w tym tygodniu trzej liderzy Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” mają ogłosić deklarację związkową. Sama organizacja ukonstytuowała się w zeszły piątek, a akces do niej miało (...) Czytaj dalej...

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Czarnoskóra burmistrz Chicago Lori Lightfoot zapowiedziała, że z okazji półmetka swojej kadencji nie udzieli wywiadów dziennikarzom o białym kolorze skóry. Jej zdaniem media w tym mieście są zdominowane przez białych mężczyzn, a tymczasem struktura dziennikarstwa „powinna odzwierciedlać wiele kultur”.

Lightfoot, będąca działaczką Partii Demokratycznej, objęła stanowisko burmistrza Chicago w maju 2019 roku. Właśnie w tym miesiącu przypada więc półmetek jej kadencji, stąd liczni dziennikarze są zainteresowani przeprowadzeniem z nią wywiadu. Ona sama przedstawiła jednak swoje własne warunku, dotyczące podziałów rasowych (...) Czytaj dalej...

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Studencki Komitet Antyfaszystowski oskarżył o gwałt lewicowo-liberalnego dziennikarza Marcina Kozaka. Współpracownik serwisu OKO.press i Archiwum Osiatyńskiego miał jako doktorant Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystywać do swoich działań środki odurzające. Redakcja wspomnianego portalu zawiesiła kooperację z Kozakiem do czasu wyjaśnienia sprawy.

Informacja o jego czynach pojawiła się na stronie Studenckiego Komitetu Antyfaszystowskiego na Facebook’u. Właśnie do jego aktywistów miała zgłosić się ofiara napaści ze strony doktoranta na Wydziale „Artes Liberales” UW. – Kobieta dokładnie charakteryzowała brutalność nierespektującego odmowy doktoranta, prosząc, abyśmy nie dopuściły (...) Czytaj dalej...

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Sprawa przejęcia wydawnictwa Polska Press przez PKN Orlen wzbudziła sporo kontrowersji, zwłaszcza wśród lewicowo-liberalnych mediów. Opozycyjny portal OKO.press ujawnił jednak, że kilku redaktorów naczelnych pojechało dwa lata temu na wycieczkę właśnie za pieniądze Orlenu. Sami zainteresowani nie widzą w tym jednak żadnego złamania standardów dziennikarskich.

Wspomniana witryna podała nazwiska sześciu przedstawicieli czołowych mediów w Polsce. Za pieniądze Orlenu podróżować mieli więc redaktorzy naczelni: Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Grzegorz Zasępa z „Super Expressu”, Grzegorz Nawacki z „Pulsu Biznesu”” i Tomasz Machała (...) Czytaj dalej...

Postać znika z kreskówki. Miała "normalizować gwałt"

Postać znika z kreskówki. Miała „normalizować gwałt”

Skunks Pepé Le Swąd z serii kreskówek „Looney Tunes” nie pojawi się w filmie „Kosmiczny mecz 2”. Wszystko za sprawą jednego z liberalnych amerykańskich felietonistów. Jego zdaniem postać z rysunkowych produkcji poprzez swoje zachowania miała „normalizować gwałt”, utrwalając w młodych odbiorcach stereotypy na temat kobiet.

Postaci skunksa z popularnej serii kreskówek przyjrzał się Charles M. Blow, dziennikarz lewicowo-liberalnego amerykańskiego dziennika „The New York Times”. Zwrócił on uwagę na niektóre sceny z udziałem Pepé Le Swąd, w których skunks zakochuje się (...) Czytaj dalej...

"Homofobia" i seksizm w lewicowym radiu?

„Homofobia” i seksizm w lewicowym radiu?

Były dziennikarz lewicowej rozgłośni Halo.Radio przygotowuje książkę na jej temat. Z podawanych przez nich informacji wynika, że miało w niej dochodzić do przypadków „seksizmu, homofobii, rasizmu oraz przemocy finansowej”. Radio kierowane przez Kubę Wątłego w ostatnim czasie zmaga się z falą odejść i z kłopotami finansowymi.

Nad publikacją pracują wspólnie Ivo Vuco i Jacek Szafrański. Pierwszy z nich był dziennikarzem Halo.Radio do końca stycznia bieżącego roku. Pożegnał się z rozgłośnią nie podając konkretnych przyczyn odejścia, sugerując jedynie, że ma natłok (...) Czytaj dalej...

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Wydawca „Gazety Wyborczej” od dłuższego czasu redukuje zatrudnienie w podległych mu mediach. Agora regularnie wdraża więc programy grupowych zwolnień, a także zatrudnia pracowników za pensję minimalną. Związki zawodowe uważają jednak, że oszczędności można poszukać w obszarze wynagrodzeń i premii dla kierownictwa spółki.

Na początku tygodnia spotkali się ze sobą pracownicy zrzeszeni w NSZZ „Solidarność” i Związku Zawodowym „Inicjatywa Pracownicza”. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim nowych zasad pracy zdalnej, które zostały ogłoszone przez Agorę S.A. Związkowcy uważają, że regulamin nie był z (...) Czytaj dalej...

Syryjski "uchodźca" w Polsce bił żonę. Bronią go dziennikarze

Syryjski „uchodźca” w Polsce bił żonę. Bronią go dziennikarze

Od wczoraj głośna stała się sprawa Syryjczyka, który po przybyciu do Polski miał pobić swoją żonę, a następnie uciec. Okazuje się, że Omar Al-Halabi nie tylko dopuścił się przemocy, ale najprawdopodobniej wcale nie jest prześladowanym dziennikarzem. W jego obronie stanęli jednak liberalni żurnaliści, według których imigrant wraz ze swoją rodziną „potrzebuje spokoju”.

Burzę rozpętał korespondent TVP Info, Cezary Gmyz. Ujawnił on w swoim tekście, że 27 grudnia ubiegłego roku do mieszkania na ul. Sierpińskiego na warszawskiej Ochocie wezwany został patrol (...) Czytaj dalej...

Nie oddał laptopa agentom ABW. Były dziennikarz skazany

Nie oddał laptopa agentom ABW. Były dziennikarz skazany

Uprawomocnił się wyrok Sądu Rejonowego w Warszawie, skazujący byłego dziennikarza Michała Majewskiego na karę w wysokości 18 tysięcy złotych. Dawny redaktor tygodnika „Wprost” został tym samym uznany winnym utrudniania pracy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, która w 2014 roku chciała zabrać z redakcji gazety laptopa z poufnymi informacjami.

Wyrok w sprawie wydarzeń sprzed prawie siedmiu lat zapadł w lutym ubiegłego roku. Teraz Majewski poinformował, że orzeczenie Sądu Rejonowego w Warszawie uprawomocniło się. Będzie on musiał zapłacić więc 18 tys. zł grzywny. Były (...) Czytaj dalej...

Film o zabiciu saudyjskiego dziennikarza blokowany

Film o zabiciu saudyjskiego dziennikarza blokowany

Już ponad dwa lata minęły od śmierci Dżamala Chaszukdżiego, przebywającego na emigracji dziennikarza z Arabii Saudyjskiej, który został zamordowany w ambasadzie tego kraju w Turcji. Z tej okazji nakręcono film dokumentalny poświęcony jego osobie. Ma on jednak problemy z dystrybucją, właśnie z powodu saudyjskich wpływów.

Autorem produkcji jest reżyser Bryan Fogel, przed dwoma laty uhonorowany statuetką Oscara przez Amerykańską Akademię Filmową. Dotychczas jego produkcje nie napotykały żadnych problemów z dystrybucją. Było wręcz przeciwnie. Reżyser dorobił się bowiem sporej renomy, dlatego (...) Czytaj dalej...

Turcja skazała lewicowego dziennikarza

Turcja skazała lewicowego dziennikarza

Turecki sąd wydał wyrok 27. lat więzienia dla dziennikarza Cana Dündara , byłego redaktora naczelnego lewicowego dziennika „Cumhuriyet”. Został on skazany za udział w nieudanej próbie zamachu stanu z 2016 roku. Obecnie Dündar przebywa w Niemczech, a tamtejsza dyplomacja nie zamierza dokonać ekstradycji do jego ojczyzny.

„Cumhuriyet” w niewielkim uproszczeniu można porównać do „Gazety Wyborczej”. Redakcja dziennika niemal od zawsze krytykowała rządy tureckiego prezydenta Recepa Tayyipa Erdoğana, dlatego znalazła się na celowniku władz po 15 lipca 2016 roku. Właśnie wówczas (...) Czytaj dalej...

Rekordowa liczba dziennikarzy w więzieniach

Rekordowa liczba dziennikarzy w więzieniach

Komitet Ochrony Dziennikarzy odnotował największą liczbę dziennikarzy znajdujących się w więzieniach, odkąd tylko istnieje prowadzony przez niego ranking. Łącznie w tym roku miało przebywać w nich dokładnie 274 żurnalistów. Zdecydowana większość z nich została aresztowana z powodu rozpowszechniania fałszywych wiadomości czy zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa.

Dokładnie od 1992 roku nowojorska organizacja Komitet Ochrony Dziennikarzy (CPJ) prowadzi statystyki dotyczące liczby dziennikarzy, którzy przebywają w więzieniach i aresztach na całym świecie. Według stanu na 1 grudnia bieżącego roku, wolności pozbawionych było dokładnie (...) Czytaj dalej...