Polacy negatywnie oceniają elity

Najnowszy sondaż instytutu IBRiS może być niepokojący dla polskich elit. Samo słowo "elita" ma negatywne konotacje dla 54 procent respondentów, a "elity polityczne" dla 77 procent. Jednocześnie Polacy dostrzegają konieczność istnienia elitarnej grupy ludzi w naszym społeczeństwie, ale po jej wymianie. Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w swoich badaniach wskazuje na niechęć Polaków do obecnych elit. Tylko dla 16,7 proc. badanych te określenie niesie za sobą pozytywne konotacje, z kolei zupełnie przeciwne odczucia ma 54 proc. respondentów. Swój neutralny...
Więcej

Duży spadek zaufania do Unii Europejskiej wśród Polaków

Dokładnie połowa Polaków wciąż ufa w instytucje Unii Europejskiej. W ciągu ostatniego roku właśnie w naszym społeczeństwie spośród wszystkich państw najbardziej spadło jednak zaufanie do Wspólnoty Europejskiej. Komentatorzy uważają, że może to być następstwem  sporów Warszawy z Brukselą i sytuacji gospodarczej związanej z koronawirusem. Począwszy od 1973 roku Komisja Europejska publikuje dokładne raporty na temat stosunku poszczególnych społeczeństw państw członkowskich do UE. Odkąd Polska jest notowana w zestawieniu, nasze społeczeństwo należało do ścisłej europejskiej czołówki pod względem zaufania do unijnych...
Więcej

Chiny emitują więcej gazów cieplarnianych niż państwa rozwinięte

Chińska Republika Ludowa, mimo wielu proekologicznych deklaracji, wciąż jest krajem emitującym gigantyczną liczbę gazów cieplarnianych. Ogółem wypuszcza ona w atmosferę więcej dwutlenku węgla niż wszystkie państwa rozwinięte. Oprócz Chin w światowej czołówce znajdują się głównie państwa nie należące do Unii Europejskiej, promującej swój "Europejski Zielony Ład". Instytucja badawcza Rhodium Group wyliczyła, że to właśnie Państwo Środka w 2019 roku odpowiadało za blisko 27 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. W ten sposób Chiny są krajem emitującym największą ich liczbę. Na kolejnych...
Więcej
Posty otagowane "gazeta wyborcza"

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Związki zawodowe działające u wydawcy „Gazety Wyborczej” wciąż walczą o lepsze warunki dla pracowników. Obecnie domagają się między innymi dopłat do prądu i internetu, czyli udogodnień dla osób pracujących zdalnie, a także przestrzegania ośmiogodzinnego dnia pracy.

W ubiegłym roku było głośno o powstaniu drugiego związku zawodowego w Agorze oraz o próbach zwolnienia szefa tamtejszej komórki NSZZ „Solidarność”. Dziennikarz Wojciech Orliński był oskarżany przez władze wspomnianej spółki o działanie na jej szkodę. Ostatecznie w jego obronie stanęła część przedstawicieli środowiska lewicowo-liberalnego, (...) Czytaj dalej...

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Wydawca „Gazety Wyborczej” od dłuższego czasu redukuje zatrudnienie w podległych mu mediach. Agora regularnie wdraża więc programy grupowych zwolnień, a także zatrudnia pracowników za pensję minimalną. Związki zawodowe uważają jednak, że oszczędności można poszukać w obszarze wynagrodzeń i premii dla kierownictwa spółki.

Na początku tygodnia spotkali się ze sobą pracownicy zrzeszeni w NSZZ „Solidarność” i Związku Zawodowym „Inicjatywa Pracownicza”. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim nowych zasad pracy zdalnej, które zostały ogłoszone przez Agorę S.A. Związkowcy uważają, że regulamin nie był z (...) Czytaj dalej...

"Stop Bzdurom" znów miesza wśród skrajnej lewicy

„Stop Bzdurom” znów miesza wśród skrajnej lewicy

Kolektyw „Stop Bzdurom” domaga się od dodatku „Gazety Wyborczej”, aby usunął go z nominacji do swojej nagrody. Środowisko skupione wokół niejakiego „Margota” twierdzi, że nie chce znajdować się na jednej liście z przedstawicielkami „Strajku Kobiet”. Ruch LGBT oskarża bowiem szefowe feministek o molestowanie i „transofobię”.

Od kilku miesięcy w mediach regularnie pojawia się Michał Sz. „Margot”, czyli mężczyzna podający się za kobietę. Lider grupy „Stop Bzdurom” znalazł się zresztą w areszcie za czyny o charakterze chuligańskim. Nie to jednak jest (...) Czytaj dalej...

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Wydająca między innymi „Gazetę Wyborczą” Agora S.A. zmierza pozbyć się Wojciecha Orlińskiego. Dziennikarz jest szefem NSZZ „Solidarność” w tej spółce, która od dłuższego czasu notuje straty finansowe i jest zmuszona zwalniać kolejnych pracowników. Właśnie obrona praw osób zatrudnionych w Agorze jest źródłem problemów lidera związkowców.

Jeszcze przed pandemią koronawirusa, a dokładniej w połowie ubiegłego roku, Agora poinformowała o zwolnieniach grupowych. Z pracą w jej dwóch drukarniach miały pożegnać się 153 osoby. Na przełomie 2016 i 2017 roku doszło z kolei (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" z zachodnimi grantami na procesy z rządem

„Wyborcza” z zachodnimi grantami na procesy z rządem

Wydawca „Gazety Wyborczej” otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 tysięcy euro, aby w ten sposób mieć fundusze na pozwy składane wobec polskiego państwa. Pieniądze przekazało Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów finansowane ze środków Komisji Europejskiej, niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy fundacji należącej do George’a Sorosa.

W kwietniu bieżącego roku uruchomiony został mechanizm nazwany „Media Freedom Rapid Response” i to właśnie w jego ramach Agora S.A. otrzymała grant w wysokości 15 tys. euro. Wspomniana organizacja twierdzi, że w ten sposób chroni (...) Czytaj dalej...

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

U wydawcy „Gazety Wyborczej” pojawił się drugi związek zawodowy. Jego członkowie zamierzają walczyć przede wszystkim o lepsze warunki pracy, takie jak powszechne wprowadzenie umów o pracę czy praw autorskich do tekstów. Jednocześnie krytykują ostatnie posunięcia Agory S.A., która zdecydowała się obciąć wynagrodzenia dziennikarzom choć wymaga od nich więcej pracy niż przed pandemią koronawirusa.

Komisja Zakładowa Ogólnopolskiego Związku Zawodowego „Inicjatywa Pracownicza” przy spółce Agora S.A. powstała pod koniec ubiegłego miesiąca. W skład nowej struktury weszło kilkunastu pracowników , którzy zdecydowali się (...) Czytaj dalej...

"PILNE!", czyli szur-prawica jednym głosem z Wyborczą

„PILNE!”, czyli szur-prawica jednym głosem z Wyborczą

Warszawski oddział Gazety Wyborczej, Radio Zet oraz youtubowe „telewizje” szur-prawicy jednym głosem potępiły „obrzydliwe, antysemickie” plakaty, jakie pojawiły się na przystankach autobusowych w Warszawie. Jako pierwsi o ich pojawieniu się donieśli na swoich profilach w kontach społecznościowych znani żydowscy aktywiści rezydujący i działający w Polsce, czyli izraelski lobbysta Jonny Daniels i były ambasador izraelskiego reżimu w Polsce, Szewach Weiss. Wizerunki obu osobników, pomiędzy innymi osobami, widnieją zresztą na wspomnianych plakatach/wlepkach.

Nie można dziwić się Gazecie Wyborczej czy jej podobnym mediom, (...) Czytaj dalej...

Soros przejmie Radio Zet?

Soros przejmie Radio Zet?

Wydawca „Gazety Wyborczej”, wraz ze spółką finansowaną przez amerykańsko-żydowskiego finansistę Georga Sorosa, zgłosił chęć zakupu Radia Zet wystawionego parę miesięcy temu na sprzedaż przez czeską grupę medialną. Rzeczniczka Prawa i Sprawiedliwości zapowiedziała, iż rządzący chcą uniemożliwić inwestowanie w Polsce spekulantom giełdowym, lecz tak naprawdę całą sprawę zapewne wyjaśni amerykańska ambasador Georgette Mosbacher.

Holding medialny Eurozet został wystawiony na sprzedaż już kilka miesięcy temu, niedługo po zakupieniu go przez spółkę Czech Media Invest, która przejęła go od francuskiego koncernu Lagardere. Do spółki należą (...) Czytaj dalej...

Reporterka "Wyborczej" krytykuje owoce transformacji

Reporterka „Wyborczej” krytykuje owoce transformacji

Reporterka współpracująca z redakcją dodatku do „Gazety Wyborczej” narzeka na owoce tak zwanej transformacji gospodarczej, zachwalanej przez ostatnie ćwierćwiecze w mediach należących do koncernu, dla którego przyszło jej pracować. Ewa Kaleta nie wie więc najwyraźniej, że skoro coś jej się nie podoba to zawsze może założyć własną firmę, a zamiast tego woli pasożytować na krwawicy swojego pracodawcy i narzeka na niskie stawki za teksty oraz niejasne zasady ich ustalania.

Dziennikarka na co dzień jest freelancerem, ale współpracuje przede wszystkim z (...) Czytaj dalej...

Uczelnia odwołuje spotkanie z szefem Alternatywy dla Niemiec

Uczelnia odwołuje spotkanie z szefem Alternatywy dla Niemiec

Organizatorzy konferencji z udziałem nowego współprzewodniczącego Alternatywy dla Niemiec zostali zmuszeni do przeniesienia jej w inne miejsce. Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu wymówiła bowiem lokalu na wystąpienie profesora Jörga Meuthena, a w podjęciu takiej decyzji „pomogła” uczelni niezawodna „Gazeta Wyborcza”, która od paru dni uprawiała swoją tradycyjną propagandę przeciwko wyimaginowanej skrajnej prawicy.

Przedstawiciele Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu poinformowali organizatorów, że z powodu charakteru organizowanego przez nich spotkania, zarząd uczelni podjął decyzję o odwołaniu opłaconej już zresztą rezerwacji pomieszczenia, w (...) Czytaj dalej...

Lewicowi publicyści oskarżeni o gwałt i molestowanie

Lewicowi publicyści oskarżeni o gwałt i molestowanie

Afera dotycząca molestowania seksualnego w polskich środowiskach lewicowo-liberalnych zatacza coraz szersze kręgi. Internetowy „Codziennik Feministyczny” opublikował bowiem tekst, w którym kilka kobiet oskarża nie tylko o molestowanie, lecz również o gwałt dwójkę lewicowych publicystów, a więc Jakuba Dymka z „Krytyki Politycznej” oraz szefa portalu internetowego „Gazety Wyborczej”, Michała Wybieralskiego. Już wcześniej to samo internetowe pismo potępiało lewicowo-liberalny mainstream za obronę pisarza Janusza Rudnickiego, popisującego się niewybrednymi komentarzami wobec młodych dziennikarek.

„Codziennik Feministycznty” doszedł do wniosku, iż poniedziałkowy poranek będzie odpowiednim (...) Czytaj dalej...

Kłótnia w rodzinie, czyli "naszym" jak zawsze wolno więcej

Kłótnia w rodzinie, czyli „naszym” jak zawsze wolno więcej

Środowiska lewicowo-liberalne są doskonale znane ze swojej hipokryzji, stąd po raz kolejny okazało się, że stosowanie podwójnych standardów jest wśród nich nie tylko na porządku dziennym, ale prowadzi także do sporych podziałów. Tym razem poszło o pisarza Janusza Rudnickiego, który miał w niewybrednych słowach obrazić dziennikarkę dodatku do „Gazety Wyborczej” i jej koleżankę, co niektórzy z przyjaciół Rudnickiego postanowili obrócić w niewinny żart.

A było tak: dziennikarska „Wysokich Obcasów”, czyli kobiecego dodatku do „Gazety Wyborczej”, umówiła się na wywiad z (...) Czytaj dalej...