Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen musiał wycofać swoją reklamę opublikowaną w mediach społecznościowych, a także przeprosił wszystkich urażonych jej „rasistowskim” podtekstem.Na materiale wideo widać bowiem murzyna, który przesuwany jest przez wielką białą dłoń, natomiast później pojawia się napis układający się na początku w słowo będące obraźliwym określeniem czarnoskórych.

Volkswagen umieścił reklamę swoich produktów na portalu społecznościowym Instagram. Dosyć specyficzny materiał wideo przedstawia więc czarnoskórego mężczyznę znajdującego się obok samochodu tej marki. Jest on przesuwany przez wielką dłoń białego człowieka, która ostatecznie wrzuca go do restauracji z francuskim napisem „Petit Colone”. Po polsku oznacza to „mały kolon”, a tym mianem określano najczęściej kolonizatorów albo dzierżawców niewielkich działek.

Co więcej, tropicieli „ekstremizmu” zaniepokoiła też końcówka reklamy. Na ekranie pojawia się bowiem grupa liter przekształcająca się następnie w niemiecki napis „Nowy model Golfa”. W pewnym momencie początkowe litery poszczególnych grup przemieniają się w napis „Neger”, czyli w pogardliwe określenie wobec osób o ciemnym kolorze skóry.

Ostatecznie niemiecka firma z powodu oskarżeń o „rasizm” pokajała się i usunęła film z mediów społecznościowych. Przedstawiciele Volkswagena podkreślają, że zbadają całą sprawę i dopiero wówczas szerzej odniosą się do pojawiających informacji. Federalna Agencja Antydyskryminacyjna krytykując koncern napisała z kolei, iż „firmy powinny utrzymywać minimalną tolerancję dla rasizmu”.

Warto przypomnieć, że w lipcu ubiegłego roku Volkswagen rozpoczął program mający na celu zwalczanie „prawicowego ekstremizmu” na rynku pracy. Z tego powodu koncern motoryzacyjny nie toleruje „wypowiedzi, zachowań i symboli, które są ksenofobiczne, ekstremistyczne, antysemickie lub w jakikolwiek inny sposób nieludzkie lub związane z podobnymi ideami”.

Na podstawie: jungefreiheit.de, welt.de.

Zobacz również: