Posty otagowane "zagraniczne media"
Alternatywa dla Niemiec przejmuje wschodnie landy

Alternatywa dla Niemiec przejmuje wschodnie landy

Rosnąca popularność narodowo-konserwatywnej Alternatywy dla Niemiec jest obecnie widoczna zwłaszcza we wschodnich landach, dlatego ugrupowanie stało się w nich największą siłą polityczną i w sondażach wyprzedza już chadecję kanclerz Angeli Merkel. To między innymi wyniki dużej nieufności mieszkańców tej części Niemiec wobec mediów, które manipulują ostatnimi wydarzeniami w saksońskim Chemnitz.

Sondaż przeprowadzony na zamówienie telewizji ARD i liberalnego dziennika „Die Welt” pokazuje przede wszystkim, że Alternatywa dla Niemiec (AfD) odbiła wschodnie landy kraju z rąk Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej (CDU) i jest (...) Czytaj dalej...

Centroprawica zatrzyma rewolucję we włoskich mediach?

Centroprawica zatrzyma rewolucję we włoskich mediach?

W niedzielę informowaliśmy o zapowiedzi przeprowadzenia „rewolucji kulturalnej” we włoskich mediach publicznych, ale okazuje się, że powołanie nowego prezesa nadawcy RAI nie będzie takie proste. Dziennikarz Marcello Foa nie ma bowiem poparcia centroprawicy Silvio Berlusconiego, a to od jej głosów zależy rekomendowanie tego kandydata przez parlament. Co ciekawe, Foa do dzisiaj publikuje na blogu internetowym dziennika należącego do byłego premiera.

O braku poparcia dla kandydatury Foi na prezesa RAI poinformował Antonio Tajani, przewodniczący Parlamentu Europejskiego oraz wiceprezes centroprawicowej partii Forza Italia, (...) Czytaj dalej...

"Rewolucja kulturalna" we włoskich mediach

„Rewolucja kulturalna” we włoskich mediach

Rządząca Włochami koalicja Ruchu Pięciu Gwiazd i antyimigracyjnej Ligi zaproponowała prawicowego dziennikarza Marcello Foę na nowego szefa włoskich mediów publicznych. Reprezentujący pierwsze z wymienionych ugrupowań wicepremier Luigi Di Maio stwierdził, że nominacja byłego dziennikarza prawicowych mediów na prezesa rozpoczyna „rewolucję kulturalną” u państwowego nadawcy RAI i ma zakończyć się wyrzuceniem z telewizji i radia pasożytów oraz osób zatrudnionych po znajomości. 

We Włoszech nominacje na kierownicze stanowiska w publicznych mediach ogłasza rząd, a następnie przegłosowuje je parlament. Gabinet Giuseppe Conte zapowiedział więc, (...) Czytaj dalej...

Czeska reporterka o hipokryzji w sprawie Syrii

Czeska reporterka o hipokryzji w sprawie Syrii

Czeska reporterka wojenna Markéta Kutilová napisała na swoim profilu na Facebooku, iż państwa zachodnie w swojej niechęci do władzy syryjskiego prezydenta Baszara al-Assada nie stronią od hipokryzji. Jej zdaniem totalnie przemilczały one bowiem ataki tureckiego lotnictwa na prowincję Afrin, w wyniku których śmierć poniosły także kobiety i dzieci, a także starają się nie zwracać uwagi na trwającą od ponad trzech lat agresję swoich arabskich sojuszników w Jemenie.

Dziennikarka czeskiej telewizji państwowej i pracownica humanitarna na swoim profilu we wspomnianej sieci społecznościowej (...) Czytaj dalej...

Zablokowano dokument o pro-izraelskim lobby w USA

Zablokowano dokument o pro-izraelskim lobby w USA

Syjonistyczna Organizacja Ameryki poinformowała, że katarska stacja Al-Dżazira nie wyemituje czterech odcinków filmu dokumentalnego poświęconego działalności pro-izraelskiego lobby w Stanach Zjednoczonych, ponieważ katarskie władze odwiódł od tego przywódca syjonistów. Dokument jest owocem pracy reportera śledczego, który przeniknął do organizacji żydowskich w Ameryce i dzięki uzyskanym w nich informacjom miał ujawnić, iż amerykańscy parlamentarzyści zostali wciągnięci w tajną kampanię Izraela przeciwko ruchowi bojkotu tego państwa.

Wtorkowe oświadczenie Syjonistycznej Organizacji Ameryki (ZOA) mówi o sukcesie jej przewodniczącego Mortona A. Kleina, który dzięki rozmowom (...) Czytaj dalej...

Schudrich skarży się na "polski antysemityzm"

Schudrich skarży się na „polski antysemityzm”

Naczelny rabin Polski Michael Schudrich, który choćby przy okazji żydowskiego święta Chanuka był podejmowany z honorami przez prezydenta Andrzeja Dudę, postanowił poskarżyć się na rosnący w naszym kraju „antysemityzm”, co raczył uczynić na antenie niemieckiej telewizji państwowej. Zdaniem zwierzchnika żydowskiej społeczności w Polsce, obecną sytuację można porównać do wydarzeń z marca 1968 roku, za co odpowiada nowelizacja ustawy o Instytucie Pamięci Narodowej.

Już sama niemiecka telewizja Deutsche Welle na początku swojego reportażu sugeruje, iż „Żydzi w Polsce doświadczają nowej fali antysemityzmu”, a przyczyną takiego (...) Czytaj dalej...

Nie będzie repolonizacji mediów?

Nie będzie repolonizacji mediów?

Od wakacyjnego sezonu ogórkowego do medialnego obiegu nie wracał temat repolonizacji mediów. Wiele wskazuje na to, że projekt dekoncentracji struktury właścicielskiej w tym obszarze po prostu nie będzie wdrażany przez rządzących, którzy liczą na załagodzenie napiętych stosunków z Europą Zachodnią, stąd tez zamierzają co najwyżej korzystać z uprawnień przysługujących Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Portal Forsal.pl przytacza rozmowę z wiceministrem kultury Pawłem Lewandowskim, który przyznaje, że projekt odpowiedniej ustawy leży w jego szufladzie i jest w każdej chwili gotowy do (...) Czytaj dalej...

Według zagranicznych mediów Morawiecki to "genialny bankier"

Według zagranicznych mediów Morawiecki to „genialny bankier”

Zmiana na stanowisku szefa polskiego rządu wzbudziła spore zainteresowanie w europejskich mediach i można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że Mateusz Morawiecki otrzymał całkiem ładną laurkę. Problem w tym, iż dla lewicowo-liberalnych gazet jego największą zaletą jest wieloletnia kariera bankiera, natomiast dla dziennikarzy z Europy Środkowo-Wschodniej jest on głównie byłym doradcą ekonomicznym liberalnego rządu Donalda Tuska. Ponadto z Morawieckim chce współpracować niemiecki rząd, liczący zapewne na nowe korzystne umowy, takie jak ubiegłoroczne ściągnięcie do Polski montowni Mercedesa za które polscy (...) Czytaj dalej...

BBC ujawnia umowę międzynarodowej koalicji z Państwem Islamskim

BBC ujawnia umowę międzynarodowej koalicji z Państwem Islamskim

Brytyjska telewizja publiczna BBC ujawniła, jak to określiła, „brudny sekret” w postaci umowy pomiędzy międzynarodową koalicją pod auspicjami Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, Kurdami oraz bojownikami Państwa Islamskiego. Na mocy porozumienia islamscy ekstremiści mogli opuścić miasto Ar-Rakka będące od 2014 roku nieformalną stolicą samozwańczego kalifatu, dzięki czemu zachowali oni broń, a część z nich może obecnie zagrażać naszemu kontynentowi.

Tajna umowa pomiędzy wspomnianą międzynarodową koalicją, kurdyjskimi Syryjskimi Siłami Demokratycznymi (SDF) oraz ekstremistami z Państwa Islamskiego miała pozostać tajemnicą, ale do (...) Czytaj dalej...

Niemiecki wydawca złamał zasady UOKiK-u?

Niemiecki wydawca złamał zasady UOKiK-u?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada sprawę związaną ze spółką Polska Press, czyli grupą wydawniczą kontrolowaną przez niemiecki koncern Verlagsgruppe Passau. Przedstawiciele urzędu weszli do dwóch siedzib Polska Press w Warszawie i Lublinie, ponieważ główny wydawca prasy regionalnej w naszym kraju miał złamać warunki dotyczące przejęcia Mediów Regionalnych, a więc nie pozbył się lubelskiego „Dziennika Wschodniego” i jest niemal monopolistą na rynku mediów lokalnych.

Kontrolerzy UOKiK mają badać dokumentację w siedzibach Polska Press w Warszawie i Lublinie, ponieważ spółka nie wywiązała (...) Czytaj dalej...

Niemiecki nadawca nie przeprosi za "polskie obozy zagłady"

Niemiecki nadawca nie przeprosi za „polskie obozy zagłady”

Niemiecki nadawca publiczny ZDF nie zamierza wypisywać się z kampanii zachodnich mediów mającej za zadanie obciążyć Polskę za wydarzenia z czasów II wojny światowej. Publiczna telewizja naszych zachodnich sąsiadów nie chce bowiem przeprosić za określenie „polskie obozy zagłady”,  co ma być między innymi wynikiem sytuacji politycznej w naszym kraju.

Drugi program niemieckiej telewizji publicznej nazwał obozy koncentracyjne stworzone w Polsce przez III Rzeszą mianem „polskimi”, co wywołało reakcję byłego więźnia takiego obiektu w Auschwitz-Birkenau. Karol Tendera wygrał sprawę przed Sądem (...) Czytaj dalej...

Polacy za repolonizacją mediów

Polacy za repolonizacją mediów

Zdecydowana większość, bo blisko 60 procent Polaków opowiada się za wprowadzeniem ograniczeń dla kapitału zagranicznego w branży medialnej. Jeszcze w tym półroczu do Sejmu ma trafić projekt resortu kultury, którego celem jest ograniczenie koncentracji kapitałowych w tym sektorze.

Według sondażu przeprowadzonego przez dom mediowy UM dla portalu Wirtualnemedia.pl, zmiany ograniczające koncentrację kapitału w sektorze mediów popiera blisko 63 proc. aktywnych zawodowo Polaków, w tym blisko 68 proc. w przedziale wiekowym od 42 do 51 lat. Wśród emerytów i rencistów odsetek (...) Czytaj dalej...